Lite luft.

Hej.
Idag har det som ni vet varit halv snöstorm så något utomhusliv har jag ju inte riktigt fått men eftersom att jag och Thomas åkte och handlade idag så har jag fått lite luft iallafall. Men jag jag fullt påklädd eftersom, 1 att det blåste extremt mycket ute idag och 2 för att mamma väckte mig kl 12 så jag var jätte mycket mörk under ögonen. Även fast det var snöstorm ute så hade jag solbrillorna på och halsduk upp under näsan för att skydda världen från min groteska uppsyn.... När vi väl var hemma efter våran färd och ett snabbt besök på Donken (hehe, dietmiss) så chillade jag och mamma lite allmänt och sen var det dags för mig att börja med maten. Jag lagade fläskfilé med goda kryddor som jag först bankade skiten ur med en köttyxa, sen stekte jag dom och till sist hällde jag i grädde, creme fresh och en Fond "Du Chef" med kycklingsmak. Till det hade vi sallad och sånna där trekantiga potatisbullar man gör i ugnen :)

Kul att vara kock!
Efter den extrem goda maten så satte sig jag, mamma och mormor och pratade runt mat bordet. Sen visade jag mormor hur man använder en Nescafé Dolce Gusto.

   
Min Chococino och mormor som sitter och dricker Latte Machiato!
Nu sattes solbrillorna på igen då mamma kände för att dokumentera mitt bloggande, och jag ville bespara er lidandet att se mitt ansikte som jag får kämpa med varje morgon.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0